Ceas

19 aprilie 2010

Ca in Gulag...

Buna,



Asculta mai multe audio Muzica


Am promis ca revin cu un post despre cum am donat eu sange….

Pai ar trebui sa incep cu faptul ca nu m-am prezentat de buna voie, ci la rugamintea unui prieten, care avea nevoie de cativa donatori pentru ca tatal acestuia sa poata fi operat.
In mare, medicii de la spitalul Foisor i-au spus intr-un mod delicat ca daca nu strange cativa donatori, operatia are sanse sa nu se intample.
Zis si facut, a dat omul sfoara in tara, si a strans un grup de amici care sa doneze sange.

Totul incepe in dimineata zilei de 14.04.2010, la Institutul de Hematologie, ma prezint ca un elev constiincios la locul stabilit, ma invart pe langa o cladire de pe la 1900 ieri, intru in pantecele ei…
Inauntru… era o atmosfera calda, ca de Gulag… niste scaune oropsite de soarte, pereti foarte bine intretinuti … pentru o cripta, igrasie, niste reminiscente ale unei inondati si doua difuziare prin intermediul carora o asistenta hitlerista chema la recoltare subiectii.
A fost pentru prima data cand am donat sange, si sincer nu prea m-au convins sa o fac si a doua oara.
Pai incepand de la fetele pline de scarba, sictir si alte manifestari menite sa te respinga; asa am ajuns in Boxa 2, suna mai mult a camera de gazare, in interiorul careia un asistent si o asistenta erau preocupati in special de cum au petrcut seara de ieri, cu cine, unde au fost… si asa am “ars-o” vreo 10 minute, dupa ce m-au bransat la o perfuzie prin intermediul unui ac, asta numai dupa ce a ratat vena de 2 ori… am asteptat vreo 10 minute, pana am umplut 450 ml si proaspat muls am iesit din incapere…

Sincer, am iesit cu un gust amar din toata intamplarea asta, doctori care te refuza la operatie daca nu ai sangele tau, un institut de hematologie, cel mai mare din tara, care ii trateaza pe voluntari, ca pe ultimele jeguri de oameni, o nepasare totala, pungi de sange transportate in niste conditii inimaginabile.
Pai daca ala care a donat nu era infectat, in timpul transportului ai toate sansele ca sangele pe care il vei folosi in caz de operatie sa capete un stafilococ sau vreun bacil sau dracu stie ce.

Pe langa faptul ca … trebuie sa mai competezi un chestionar… in interiorul caruia sunt cateva intrebari care nu prea isi au rostul…
Dar despre asta o sa vorbim in alte postari….

Pana data viitoare…

Bafta,

Niciun comentariu: